WOULD YOU LIKE TO PLAY WITH ME? (GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI / TRADITIONAL CHILDREN'S GAMES)

22.12.2021 532

WOULD YOU LIKE TO PLAY WITH ME?

(GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI / TRADITIONAL CHILDREN'S GAMES)

Toplum ve kültürün ayrılmaz parçası olan ve sözlü kültürün önemli bir bölümünü oluşturan çocuk oyunları, çocukların sosyal yaşam içerisindeki duyguların oyunlar aracılığıyla aktarmasını sağlayan bir işlevselliğe sahiptir. Çocukların oynadıkları oyunlar, onların bilişsel ve duyuşsal dünyalarını yansıtır aynı zamanda sosyo-kültürel boyutları da içerisinde barındırır. Bu nedenle teknolojik değişimlere bağlı olarak çocukların bu ortamlardan uzaklaşıp bireyselleştikleri günümüzde geleneksel çocuk oyunlarının yeniden gündeme getirilmesi bu projenin ilk çıkış noktasıdır. Bununla birlikte gençlerin kültürel etkileşimin farkındalığını yaşamaları ve kültürel unsurları nesiller arası aktarmada aktif rol almaları projenin amaçlarından biri olmuştur. Proje üyeleri gençler hem oyunları yeniden hatırlayacak hem sosyal iletişimle interaktif bir şekilde kültür aktarımında yer alacaklardır.

Children's games, which are an integral part of society and culture and constitute an important part of oral culture, have a functionality that allows children to convey emotions in social life through games. The games played by children reflect their cognitive and affective worlds, and also contain socio-cultural dimensions. For this reason, the first starting point of this project is to bring traditional children's games to the agenda today, when children move away from these environments and become individualized due to technological changes. In addition, it has been one of the aims of the project that young people experience the awareness of cultural interaction and take an active role in transferring cultural elements between generations. Project members, young people will both remember the games and take part in cultural transfer in an interactive way with social communication.

Proje Yürütücü Öğretmen: Nursen COŞKUN

Öğrenciler: Şeref B. G., Açelya C., Eren P., Eylül E., Halecan Y., Şevval A.

22-12-2021